Katedra věd o výchově, FF UPCE

Projekt Rubikon mě velice zaujal, zejména proto, že umožňuje uchopit zážitkovou metodou etická témata, která jsou pevnou součástí výchovného procesu.   

Výuka založená na prožitku je pro žáky lákavější než teorie a zároveň významně přispívá k lepšímu zapamatování a pochopení výchovné situace. Žákům záleží na jejich avatarech v Rubikonu, takže to, co při hře zažívají, je pro ně emočně zabarvené, vtáhne je to a následná diskuze o daném tématu již není jen suchou teorií. Situace, které si děti přímo prožijí, byť ve virtuálním světě, na ně mnohem více  zapůsobí a ovlivní je.   

Díky tomu, jak je Rubikon vymyšlen, získává učitel zajímavou možnost podpořit žáky v reflexi jejich chování a přispívat tak k jejich osobnímu rozvoji. Tento přístup považuji za velmi přínosný a věřím, že má potenciál výrazně obohatit výchovně vzdělávací proces.  

prof. PhDr. Karel Rýdl, CSc.