Projekt Rubikon mě velice zaujal, zejména proto, že umožňuje uchopit zážitkovou metodou etická témata, která jsou pevnou součástí výchovného procesu.
Výuka založená na prožitku je pro žáky lákavější než teorie a zároveň významně přispívá k lepšímu zapamatování a pochopení výchovné situace. Žákům záleží na jejich avatarech v Rubikonu, takže to, co při hře zažívají, je pro ně emočně zabarvené, vtáhne je to a následná diskuze o daném tématu již není jen suchou teorií. Situace, které si děti přímo prožijí, byť ve virtuálním světě, na ně mnohem více zapůsobí a ovlivní je.
Díky tomu, jak je Rubikon vymyšlen, získává učitel zajímavou možnost podpořit žáky v reflexi jejich chování a přispívat tak k jejich osobnímu rozvoji. Tento přístup považuji za velmi přínosný a věřím, že má potenciál výrazně obohatit výchovně vzdělávací proces.
prof. PhDr. Karel Rýdl, CSc.