Ve škole často hledáme cesty, jak vzbudit zájem dětí a propojit jej s jejich rozvojem. Skvěle nám v tom může pomoci hra. Provázat různé herní aktivity a naplánovat je tak, aby sledovaly dlouhodobější vzdělávací cíle, však vyžaduje obrovské množství času a zkušeností. Pozoruhodný rámec pro dlouhodobou cílenou výuku může učitelkám a učitelům přinést Rubikon, který v prostředí počítačové hry nabízí simulace odrážející práci a chování dětí v reálném životě. Zároveň v podobě poutavých scénářů předkládá situace, které musí děti řešit. Mají tak příležitost zvažovat varianty, dělat rozhodnutí, ale také vidět důsledky, které jejich jednání ve hře způsobí. Těžiště života v Rubikonu však zůstává v reálné komunikaci na půdě školy, zážitky ze hry totiž učitelé s dětmi reflektují ve třídě. Hra se tak stává cenným záznamem mapujícím rozhodnutí a chování dětí, k němuž je možné se společně vrátit a sledovat jeho vývoj, což považuji zejména na poli formování osobnosti a vytváření systému hodnot za velice ojedinělou pomůcku.
Mgr. Michaela Stoilova